Apple vydává Final Cut Pro 11 a aktualizuje svou sadu kreativních aplikací

Podíl



Více než deset let po uvedení Final Cut Pro X dělá software společnosti Apple pro úpravu videa krok vpřed. Aplikace je nyní aktualizována na Final Cut Pro 11 poté, co v posledních několika letech upustila od čísla v jejím názvu. Aktualizace obsahuje nové maskovací nástroje AI, možnost generovat titulky přímo na vaší časové ose, funkce pro úpravu prostorového videa a sadu vylepšení pracovního postupu. Nová verze je zdarma pro stávající uživatele a jednorázový nákup za 299 USD pro nové uživatele. Final Cut Pro pro iPad a Final Cut Camera dnes také dostávají nějaké aktualizace. Minulý týden jsem tyto nové funkce testoval a mnohé z nich jsou skvělá vylepšení. Obzvláště mě ohromila rychlost a přesnost jedné nové funkce, která přichází na plochu: Magnetická maska. Jedním kliknutím můžete snadno izolovat předmět, jako je osoba, od pozadí a na danou část záběru použít různé úpravy barev. Magnetickou masku jsem testoval v různých scénářích, jako jsou videa se statickou mluvící hlavou a rychle se pohybující záběry ze snowboardingu. V každém scénáři odvedl Final Cut Pro velmi dobrou práci při izolaci subjektů. Nečekejte ale pokaždé masku dokonalou v pixelech. Ještě jsem musel skočit a udělat pár menších úprav, abych tomu pomohl. Svou masku můžete buď ručně doladit štětcem, nebo přidat či odebrat sledovací body a nechat Final Cut Pro analyzovat záznam. Jedna věc, která byla působivá, je, že automaticky detekovala mé mávající popruhy batohu. Rychlost celého procesu mě ohromila. Je pravda, že to byly poměrně krátké klipy (každý asi 45 sekund), ale každá maska ​​zabrala na mém čtyři roky starém 10jádrovém M1 Pro MacBooku Pro méně než minutu – mnohem méně času než únavný a vyčerpávající proces ručního rotoskopování. v After Effects. Všiml jsem si, že se analýza výrazně zpomalila, jakmile jsem začal zaznamenávat svůj proces na obrazovce. Tato funkce bude fungovat i na počítačích Mac s procesorem Intel. Jsem vášnivým uživatelem Adobe Premiere Pro, ale funkce, jako jsou tyto, mě vždy nutí zkusit Final Cut Pro ještě jednou. Možná však nezůstanu pozadu: Adobe začátkem tohoto roku oznámilo podobnou funkci pro Premiere. DaVinci Resolve již také má podobnou funkci nazvanou Magic Mask. Další novinkou je možnost automatického generování titulků na vaší časové ose. Final Cut Pro to dělá pomocí jazykového režimu školeného společností Apple a celý proces probíhá lokálně na zařízení bez odesílání informací do cloudu. Proces je rychlý, ale ne vždy přesný a často překlepy v běžných slovech. Hádal ve správných podstatných jménech jako „The Verge“ a ještě běžnějších podstatných jménech jako „stroj“, kde místo toho napsal pouze „stroj“. To je jen několik příkladů z mnoha. Neexistuje také žádný způsob, jak stylizovat vaše titulky, pokud jste doufali, že je přidáte do svých TikToks. K tomu se budete muset podívat na nějaké plug-iny třetích stran. 1/4Final Cut Pro by ve vygenerovaných titulcích často dělal pravopisné chyby. 1/4Final Cut Pro by ve vygenerovaných titulcích často dělal pravopisné chyby. Je to dobrá aktualizace, ale přál bych si, aby Apple šel o krok dále a přidal textové úpravy , který umožňuje upravovat videa pouze pomocí textu namísto na časové ose samotné. Textové úpravy v Premiere mi nesmírně pomohly při práci na delších dokumentech nebo rozhovorech vsedě a přál bych si, aby to bylo možné ve Final Cut Pro 11. Mezi další změny patří možnost upravovat prostorová videa pro Vision Pro a některé nové klávesnice zkratky. Moje oblíbená je Option + šipka nahoru / šipka dolů pro přesun klipů mezi vrstvami. Jsou to maličkosti! Final Cut Pro pro iPad také dostává několik nových aktualizací. Nástroj „vylepšení světla a barev“ s umělou inteligencí, který byl původně vydán ve Final Cut Pro 10.8 pro Mac, se dostává do aplikace pro iPad. Je to nejrychlejší způsob, jak rychle vylepšit barvy, kontrast a celkovou tonalitu vašich záběrů. Nástroj světla a barev vylepšený AI původně vyšel pro Final Cut Pro pro Mac, ale v této aktualizaci se dostal i do verze pro iPad. V několika testech, které jsem provedl, nástroj odvedl opravdu dobrou práci, když mi pomohl začít s procesem barvení. Pěkně vyčistí celkovou expozici a přidá velmi jemné stylistické výběry barev. Pro mnohem méně jemné odstíny barev Apple rozšiřuje počet přednastavení dostupných v aplikaci. Kromě těchto předvoleb Apple také přidává nové modulární přechody a nové skladby do své knihovny zvukových stop. Pokud k úpravám používáte Apple Pencil Pro, budete konečně moci odemknout všechny ty nové štětce, které byly vydány spolu s M4 iPad Pro a funkcemi, jako je rozpoznávání náklonu, a využít hmatovou odezvu. Hmatová zpětná vazba funguje obzvláště dobře na iPadu a užívám si ji víc, než jsem si myslel. Díky tomu je proces úprav opravdu mnohem hmatatelnější. Ve skutečnosti bych si přál, aby více gest mělo nějakou hmatovou zpětnou vazbu. Nakonec je zde několik drobných, ale významných vylepšení pracovního postupu. Nyní můžete změnit velikost výšky svých klipů na časové ose pomocí gesta sevření, můžete upravovat v časových osách 120 snímků za sekundu a režim obraz v obraze je dynamický. Apple také zmínil, že existují nové klávesové zkratky, ale našel jsem jen jednu: Render Entire Timeline. Jsem rád, že pro iPad verze Final Cut Pro přicházejí častější aktualizace, ale stále existují funkce, které jsou zoufale potřeba. opravdu aby tato aplikace stála za předplatné 4,99 $ měsíčně. Na vrcholu mého seznamu přání jsou věci jako vlastní LUT, lepší správa souborů a některé další funkce poháněné umělou inteligencí, které se již dostaly do desktopové verze. Od své první recenze jsem většinou začal používat DaVinci Resolve na iPadu, který na mě stále dělá dojem tím, jak je podobný jeho desktopovému ekvivalentu. Trifekta aktualizací končí s Final Cut Camera, která nyní dokáže natáčet soubory HEVC v Apple Log – již není třeba setrvávat u souborů ProRes náročných na úložiště. Snímání protokolu HEVC bude fungovat jak pro samostatné snímání, tak jako součást relace Live Multicam. Kamera Final Cut bude také obsahovat náhledy LUT během nahrávání, což znamená, že můžete sledovat expozici a barvu během natáčení v Apple Log. Kamera Final Cut dokáže natáčet rychlostí 120 snímků za sekundu v Apple Log a má nový zarovnávač, který vám pomůže zarámovat záběry. A aby se ujistil, že vaše orámování je správné a zarovnané, přidává Apple do aplikace nový indikátor úrovně. Nový srovnávač obsahuje také indikátory náklonu a naklánění a zaměřovací kříž pro vaše záběry shora dolů a zdola nahoru. Zavedení nových funkcí umělé inteligence a vylepšení pracovních postupů znamená pro tvůrce obsahu významné kroky vpřed, ale neřeší některé problémy komunity. požadavky plně konkurovat společnostem jako DaVinci a Adobe. Stále bych rád viděl textové úpravy, robustnější možnosti barev a vlastní titulky. Bude zajímavé sledovat, zda tyto nové aktualizace převedou nějaké nové uživatele. Samotná magnetická maska ​​by mohla být dostatečným důvodem k přechodu.



Odkaz na zdroj

Přečtěte si více

Aktuální zprávy